ارسال پاسخ

۳ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1140

محتشمی پور عنوان کرد:

خبر اختصاصی: مزایا و معایب آزادسازی نرخ خوراک/ ارزیابی ایران پلاست/ التهاب در گرید S57/  موضوع استعفا

آزادسازی نرخ خوراک پتروشیمی، مزیت ها و مشکلاتی را به همراه دارد و ما هم با نگرانی آن را دنبال می کنیم. جنبه مثبت مصوبه این است که افزایش ارز داخلی را خواهیم داشت...  


به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی درباره ارزیابی خود از نمایشگاه ایران پلاست در مقایسه با دوره های قبل بیان کرد: هنوز زود است که در این زمینه قضاوت کنیم و برای پاسخ به این سوال نیاز به زمان بیشتری هست.
محمدرضا محتشمی پور درباره آزادسازی نرخ خوراک برای محصولات صادراتی مجتمع های پتروشیمی نیز اظهار کرد:  
خبر مربوط به آزادسازی نرخ خوراک منتشر شده اما مصوبه آن هنوز ابلاغ نشده است. 
وی درباره مزایا و معایب این آزادسازی بیان کرد: آزادسازی نرخ خوراک پتروشیمی، مزیت ها و مشکلاتی را به همراه دارد و ما هم با نگرانی آن را دنبال می کنیم. از یک سو، جنبه مثبت این مصوبه این است که افزایش ارز داخلی را خواهیم داشت و صرفه ارز داخلی بیشتر از صادرات می شود وهمچنین عرضه آن در بورس نیز احتمالاً بیشتر می شود، یعنی فروش خارج از بورس کمتر می شود که این یک مزیت است اما از سوی دیگر، مصوبه نیاز به زیرساخت دارد و کمی بحث آن پیچیده است. 
وی توضیح داد: محاسبه مصرف خوراک برای عرضه کالا کمی پیچیده است و باید بررسی کرد که به نسبت کالایی که به بازار داخلی تحمیل شده، چقدر خوراک مصرف شده است. باید روی این مسائل کار شود تا مصوبه اجرایی شود و ممکن است کمی زمان بر باشد.
محتشمی پور اضافه کرد: از طرف دیگر، حساسیت هایی نیز وجود دارد به طور مثال شرکت هایی روی سهم مصرف داخل و ضرایب آن حرف هایی دارند که این کمی کار را سخت می کند و کنترل آن هم کمی پیچیده است.
وی افزود: برای آن که هم ضرایب را محاسبه کنیم و هم بفهمید چقدر خوراک را باید اعلام کنید، زیرساخت ها و شبکه ارتباطی قوی می طلبد که باید رعایت شود اما در مجموع این مصوبه خوبی برای صنایع است که البته برای پتروشیمی ها نیز هزینه زیادی نیست.
محتشمی پور درباره موضوع S57  که بسیاری از تولیدکنندگان پی وی سی را دچار مشکل کرده است، گفت
پاسخی برای 57s  ندارم و باید بررسی کنم که شرایطش چه بوده و چرا عرضه آن کم شده است.
وی در پایان موضوع کناره گیری از سمت خود را شایعه خواند و بیان کرد:  از این دست شایعات بسیار است و فعلا که سرجای خود هستیم.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط